Czy wiesz, że jakość treści oferowanych na twoim blogu jest odpowiedzialna za jego sukces? Słowa mają moc – to nie ulega wątpliwości. Jednak jak pisać, by treści nie tylko przyciągały innych jak magnes, ale i zachęcały do przeczytania całego artykułu? W niniejszym artykule pragniemy przekazać ci nieco naszej wiedzy, dzięki której dowiesz się czym charakteryzuje się najlepszy artykuł na bloga oraz jak go napisać. Zapraszamy do lektury!
Spis treści
Najlepszy artykuł na bloga – o czym powinieneś wiedzieć?
Jak wygląda poprawny układ artykułu?
Jaka jest optymalna ilość treści w jednym artykule?
Udostępnianie treści – czy to potrzebne?
Najlepszy artykuł na bloga – czy każdy może go napisać?
Najlepszy artykuł na bloga – o czym powinieneś wiedzieć?
Napisanie tekstu na bloga może wydawać się prostym zadaniem – nic bardziej mylnego. Oczywiście, jeżeli nie zależy ci, by twój blog zyskał popularność i wzbudzał zainteresowanie, możesz pisać tak naprawdę cokolwiek. Jednak jeśli chcesz, żeby blog obfitował tylko w najlepsze artykuły, musisz przyjąć odpowiednią strategię.
Dobry artykuł na bloga to nie tylko zbiór słów. Jego cechą charakterystyczną powinna być wciągająca czytelnika treść, dzięki której będzie on chciał przeczytać cały artykuł, od początku do końca. W tym celu zdecydowanie warto zastosować się do marketingu narracyjnego, zwanego storytellingiem. Dzięki tej koncepcji, pobudzając emocje twojego czytelnika, zachęcisz go do intensywnego odbioru twojego artykułu. Na jeden konkretny temat zawsze można znaleźć tysiące artykułów, jednak cechą tych najlepszych niewątpliwie będzie wciągająca historia, która będzie oddziaływać na odbiorcę.
Pamiętaj również, by dokładnie określić grupę docelową, do której chcesz dotrzeć. Warto na pewno wziąć pod uwagę jej wiek, płeć oraz zainteresowania. Pozwoli ci to stworzyć nie tylko spójny content, ale także ułatwi wybór kanałów do jego rozpowszechniania. Aby więc pisać dobre artykuły, powinieneś jak najlepiej poznać i rozumieć grupę odbiorców, do której kierowane będą twoje treści.
Artykuły blogowe to jedne z najczęściej czytanych treści w Internecie, dlatego tworząc najlepszy artykuł, warto zapamiętać jedno hasło: SEO. Bez zastosowania jego zasad nawet wartościowe treści giną w morzu tysiąca innych witryn. Jeżeli chcesz, by twój blog był na wysokiej pozycji w wyszukiwarce, teksty muszą zawierać odpowiednio dobrane słowa kluczowe, chwytliwe nagłówki oraz dopasowane do treści grafiki. Ważne jednak jest odpowiednie wyważenie ich ilości tak, by tekst był czytelny i wyglądał naturalnie.
Jak wygląda poprawny układ artykułu?
Najlepszy artykuł można rozpoznać nie tylko po merytorycznej treści, pozbawionej błędów stylistycznych i ortograficznych. Jego właściwa budowa stanowi bardzo ważny punkt, który również świadczy o profesjonalizmie jego autora. Podczas tworzenia tekstu pamiętaj, by znalazły się w nim:
Tytuł, który wzbudza zainteresowanie oraz przyciąga uwagę – jego zadaniem jest w końcu zachęcenie czytelnika do przeczytania twojego artykułu;
Lead, czyli kilka zdań poprzedzających treść właściwą, informujących czytelnika o zawartości danego artykułu;
Śródtytuły, najlepiej w formie pytań przypominających frazy wpisywane w wyszukiwarce internetowej. Ich rolą jest uporządkowanie treści właściwej, a także ułatwienie czytelnikowi wybór najbardziej interesujących go zagadnień zawartych w danym artykule;
Linkowanie wewnętrzne, wypunktowania, krótkie akapity – detale, które poprawią wizualny odbiór całego tekstu oraz zachęcą czytelnika do odwiedzenia innych artykułów na twojej stronie;
Formularz kontaktowy, który jest wręcz niezbędny w przypadku, gdy twój artykuł zawiera konkretną ofertę. Zastosowanie tego punktu w praktyce znacznie ułatwi czytelnikowi kontakt z tobą lub twoją firmą.
Jaka jest optymalna ilość treści w jednym artykule?
Jeżeli chodzi o całkowitą długość tekstu, nie istnieją sztywne wytyczne. Jednak najlepsze artykuły nie powinny mieć mniej, niż 700 słów. W tak krótkiej treści przeważnie ciężko jest zmieścić wartościowe dla czytelnika informacje, a to niestety może przełożyć się na spadek zainteresowania twoim blogiem.
Tekst nie powinien jednak być też przesadnie długi, gdyż nawet w przypadku ciekawie przedstawionej w nim historii, może po prostu zmęczyć czytelnika. Pamiętaj, że wpis na bloga to nie powieść – jego nadmierna długość może wręcz zniechęcić odbiorcę do jego przeczytania, na przykład ze względu na brak wystarczającego czasu, który chciałby poświęcić na tą czynność.
Najlepszy artykuł na bloga, według statystyk powinien zawierać około 1600 słów. Taka ilość nie tylko pozwoli ci zawrzeć odpowiednią ilość wartościowych treści, ale i nie zajmie wiele czasu twojemu czytelnikowi, zachęcając go tym samym do lektury.
Udostępnianie treści – czy to potrzebne?
Odpowiemy krótko i stanowczo: tak. Dlaczego?
Social media to nośnik zrzeszający miliony ludzi z całego świata, codziennie dzielących się między sobą wieloma informacjami znalezionymi w internecie. Można określić to mianem wirtualnej poczty pantoflowej, która w dużej mierze wpływa na promowanie danej jednostki bądź firmy. Dlatego też zawarcie w artykule możliwości jego udostępniania będzie doskonałym pomysłem i sposobem na dotarcie do większej liczby osób.
Zabieg ten można przeprowadzić własnoręcznie kodując link do publikacji artykułu na wybranych portalach społecznościowych. Jeżeli jednak niekoniecznie wiesz, jak się do tego zabrać, zawsze możesz skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy zajmują się tym na co dzień.
Najlepszy artykuł na bloga – czy każdy może go napisać?
Napisanie naprawdę dobrego artykułu może okazać się wyzwaniem dla osoby, która niekoniecznie czuje dany temat. Trudności mogą również wynikać zwyczajnie z braku czasu, chęci lub predyspozycji – wtedy skomponowanie wysokiej jakości treści bywa wyjątkowo problematyczne.
Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, tekst powinien być lekki w odbiorze i jednocześnie wzbudzać zainteresowanie. Nie możesz oczekiwać sukcesu w przypadku, gdy będziesz karmił czytelnika byle jakim zlepkiem słów, napisanym od niechcenia i bez polotu. Aby tekst właściwie oddziaływał na innych, oprócz zastosowania w nim niezbędnych wytycznych, warto włożyć w niego emocje. Uwierz nam, że czytelnik zauważy różnicę, czy dany artykuł został napisany przez laika, czy przez profesjonalistę.
Jeżeli pragniesz zadbać o właściwą jakość artykułów zamieszczanych na swoim blogu i planujesz powierzenie tego zadania fachowcom w tej dziedzinie, zachęcamy cię do skorzystania z oferty naszej firmy. Nasz zespół tworzą ludzie, dla których praca łączy się z pasją, co przekłada się zarówno na nasz sukces, jak i satysfakcję każdego klienta.
Kliknij w link i zamów u nas ofertę z bezpłatną analizą by przekonać się, że jesteśmy godni twojego zaufania.