Napisanie tekstu z pozoru wydaje się prostym i przyjemnym zadaniem. Jednak by tekst był naprawdę dobry, trzeba zastosować się do kilku istotnych zasad, które zdecydowanie zadziałają na jego korzyść. W niniejszym artykule dowiesz się, jak powinny wyglądać wartościowe treści SEO w 2021 roku, a także poznasz kilka istotnych wskazówek znacznie ułatwiających ci wybór prawdziwego profesjonalisty w tej dziedzinie.
Teksty SEO – co to takiego?
SEO, czyli Search Engine Optimization, w dosłownym tłumaczeniu oznacza optymalizację dla wyszukiwarek internetowych. Jej głównym zadaniem jest dostosowanie kodu źródłowego serwisu internetowego do wszelkich wymogów wyszukiwarki internetowej, a także eliminacji błędów technicznych, które mogą powodować problemy z właściwym funkcjonowaniem i indeksowaniem strony docelowej przez roboty sieciowe.
Teksty pisane pod SEO są więc niczym innym, jak skutecznym sposobem na podniesienie pozycji strony internetowej w wyszukiwarce dla odpowiednich fraz kluczowych. Tego typu artykuły bądź opisy sprawią, że dana strona, po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych, pojawi się na jednym z pierwszych miejsc w wyszukiwarce. Aby jednak osiągnąć zamierzony efekt, należy zastosować kilka niezbędnych do tego procesu elementów.
Podstawowe cechy SEO
Dobre pozycjonowanie jednak praktycznie nie istnieje, dopóki nie zastosuje się trzech podstawowych segmentów, do których należą:
Optymalizacja – czyli naprawa wszelkiego rodzaju błędów utrudniających osiągnięcie odpowiednio wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej. Jeżeli serwis jest lepiej zoptymalizowany, ma znacznie większą szansę na sukces, którym w tym przypadku jest uzyskanie najlepszych wyników. Proces ten analizuje strukturę strony, skraca ogólny czas ładowania oraz w pełni usprawnia działanie serwisu.
Link building – termin ten oznacza pozyskiwaniem linków zewnętrznych. Zadanie to powinno być wykonywanie przez profesjonalistów, gdyż nieumiejętnie zastosowane linki, na przykład takie, które nie są powiązane tematycznie z witryną, mogą w efekcie przynieść skutek odwrotny do oczekiwanego. Oznacza to po prostu tyle, że pozycja naszej domeny zacznie spadać.
Content marketing – to zdecydowanie jeden z trzech najważniejszych etapów pozycjonowania. Jest to tworzenie wysokiej jakości treści, w których znajdują się frazy kluczowe, a także linkowanie wewnętrzne. Mają one ogromne znaczenie dla algorytmów i wywierają znaczący wpływ na pozycję danej strony w wyszukiwarce.
Teksty pod SEO w 2021 roku – jakie powinny mieć cechy?
Jeszcze nie tak dawno temu, treści pisane pod SEO mogły kojarzyć się nie najlepiej. Charakteryzowały się bowiem konstrukcją zbudowaną głównie pod wyszukiwarkę internetową, przez co treści bywały nie tylko mało zrozumiałe, ale i zwyczajnie nieciekawe. Powielanie tego typu wzorca sprzed kilku lat to ogromny błąd. Dlaczego?
Przede wszystkim: dobry tekst napisany pod SEO musi być logiczny i ciekawy. Nie można zapominać, że jego zadaniem jest zachęcenie odbiorcy do podjęcia konkretnej akcji, którą może być zakup produktu bądź skorzystanie z oferowanej przez ciebie usługi. Należy to jednak zrobić na tyle umiejętnie, by twój potencjalny klient nie poczuł się przytłoczony treścią, gdyż szybko może poczuć się zniechęcony do odwiedzania twojej strony.
Treści oczywiście muszą być merytoryczne. Jednak aby czytanie twojego artykułu nie było drogą przez mękę, warto pisać w sposób jak najbardziej przystępny. W praktyce oznacza to tyle, że nadużywanie fachowego języka może okazać się zbyt ciężkie w odbiorze. Często zdarzają się jednak sytuacje, w których trzeba zastosować termin niezrozumiały dla ogółu – co wtedy zrobić? Otóż wystarczy w możliwie zwięzły i prosty sposób wytłumaczyć jego znaczenie. Najgorszym wyjściem będzie pozostawienie czytelnika w niewiedzy – tobie również by się nie chciało co chwilę otwierać nowej strony, by sprawdzić znaczenie danego słowa, prawda?
Bardzo istotną cechą tekstu pod SEO są oczywiście odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Kiedyś były one stosowane w jednym artykule aż do przesady, jednak w 2021 roku wystarczy ich niewielka ilość. Profesjonalista umieści je w tekście na tyle umiejętnie, że będzie on uwzględniany przez wyszukiwarkę, a także chętnie czytany przez osoby odwiedzające twoją stronę.
Budowa dobrego tekstu pod SEO
Oprócz zdań cechujących się poprawnością pod względem stylistycznym i ortograficznym, teksty pisane pod SEO muszą mieć odpowiednią budowę – jest to jedno z podstawowych kryteriów profesjonalnego tekstu. Podczas jego tworzenia należy pamiętać, aby był on skonstruowany według konkretnego schematu.
Bez czego nie istnieje dobry tekst napisany pod SEO?
właściwa struktura,
dobrze dobrane frazy kluczowe,
odpowiednia ilość znaków (zazwyczaj między 2000 a 6000 zzs.),
akapity i punktory,
nagłówki H1, H2, H3 itd.,
hiperłącza do pozostałych miejsc na danej stronie.
Napisanie tekstu pod SEO – czy warto zatrudnić profesjonalistę?
Zdecydowanie warto. Teksty tego typu muszą być napisane z zachowaniem wielu zasad, które nieobeznanej z tym tematem mogą sprawiać pewne trudności i zajmować sporo czasu. Aby mieć pewność, że artykuł został napisany poprawnie, powinieneś zlecić jego napisanie profesjonaliście.
Jeżeli prowadzisz własną stronę internetową, warto byś rozważył nawiązanie stałej współpracy z firmą świadczącą usługi SEO copywritingu. Zachęcamy również do zapoznania się misją naszej firmy.
Takie wsparcie z pewnością przyczyni się do pozytywnego odbioru twojej witryny przez odwiedzających, a także dzięki odpowiedniemu jej wypozycjonowaniu realnie wpłynie na ruch w twoim biznesie, dając owoce w postaci rosnących przychodów.
Ile kosztuje napisanie dobrego tekstu pod SEO w 2021 roku?
Obecne ceny tego typu tekstów na rynku są bardzo zróżnicowane. Uwzględniana jest w nich nie tylko ilość znaków, ale także to, czy treść ma być dość prosta, czy bardziej zaawansowana. Pamiętaj, że dobre teksty wcale nie muszą dużo kosztować – stawki rynkowe często są zawyżane nieco na wyrost i nie dają gwarancji, że będą najlepsze z najlepszych.
Nasza firma oferuje usługi na nie tylko na wysokim poziomie, ale także w przystępnej dla klienta cenie. Zanim podejmiesz z nami współpracę, możesz zapoznać się z aktualnie obowiązującym cennikiem za 1000 zzs, który przedstawia się następująco:
-
teksty proste, do optymalizacji: 8 – 10zł
-
teksty specjalistyczne: 12 – 20zł
Gorąco zachęcamy do kontaktu z naszym zespołem oraz zamówienia oferty wraz z bezpłatną analizą.